FAQ
Můj účet
Co musím udělat, abych se stal Ipsos kontrolorem?
Musíte mít potřebné jazykové znalosti a spolehlivý přístup k internetu. Jakmile se zaregistrujete, vyplníte celý profil a podepíšete smlouvu, náš instruktážní proces vás naučí základům Mystery Shoppingu a kontrole dotazníků.
Jak mě budete kontaktovat?
Koordinátor kontrolorů vás může kontaktovat telefonicky nebo e-mailem. Očekává se, že budete odpovídat na hovory a/nebo e-maily včas. Osobní schůzky v kancelářích Ipsos jsou vždy možné, ale nejsou nutné.
Co mám dělat, když jsem zapomněl své přihlašovací údaje/heslo?
Své heslo si můžete obnovit kliknutím na „Zapomenuté heslo“ a zadáním e-mailové adresy, pod kterou jste se zaregistrovali. Pokud budete mít jakýkoli problém, můžete kontaktovat koordinátora kontrolorů.
Mohu někoho doporučit na práci kontrolora?
Určitě můžete. V průběhu roku hledáme nové kontrolory, takže jim můžete tuto práci zmínit a/nebo jim poslat odkaz na tento web. S doporučením nového kontrolora není spojen žádný bonus.
Pokud jsem cizinec žijící v České republice, proč potřebujete vědět, jestli jsem někde dříve pracoval?
Úřad práce sleduje vaši pracovní činnost v České republice a Ipsos je ze zákona povinen jim tyto informace poskytnout.
Jak dlouho platí smlouva, kterou podepisuji?
Nejběžnějším typem smlouvy, kterou společnost Ipsos podepisuje s kontrolory je „Pracovní smlouva“ (Dohoda o provedení práce, DPP) a platí pouze pro kalendářní rok. Nezávislí dodavatelé (živnostníci) s českou podnikatelskou licencí podepisují Smlouvu o mandátu (Příkazní smlouva), která je platná na dobu neurčitou.
Pokud si přejete přestat pracovat pro Ipsos, není nutné smlouvu rušit. Koordinátor kontrolorů vám přestane přidělovat práci a platnost smlouvy bude automaticky ukončena posledním dnem kalendářního roku. Pokud chcete oficiální zrušení, kontaktujte koordinátora kontrolorů.
Platby
Kolik si mohu vydělat?
Každý projekt/typ průzkumu je ohodnocen jinak. Celková odměna se počítá za počet zkontrolovaných dotazníků. Informaci o odměně za kontrolu se vždy dozvíte ještě před začátkem projektu. Obecně platí, že si kontroloři vydělávají 100 Kč - 10 000 Kč hrubého měsíčně, závisí to pouze na jejich možnostech pracovat a dostupnosti projektů.
Mohu kontrolovat na plný úvazek?
Kontrola dotazníků je projektová činnost prováděná externími zaměstnanci, takže ji většina kontrolorů využívá pouze jako vedlejší příjem. Chcete-li mít kontrolu dotazníků jako svůj primární zdroj příjmů, musíte být živnostníkem a mít štěstí s dostupností projektů.
Kdy a jak dostanu zaplaceno?
Kontroloři jsou vypláceni jednou měsíčně, obvykle v prvním týdnu, za práci provedenou předešlý měsíc. Kontrolorům, kteří podepsali DPP, může být odečteno 15 % z daní, živnostníci, kteří jsou neplátci DPH dostávají výplatu v čistém. Živnostníci, kteří jsou plátci DPH poté budou muset Ipsos fakturovat sami.
Musím poskytnout své bankovní údaje?
Ano, číslo vašeho bankovního účtu. Bez tohoto údaje nebude vaše smlouva vygenerována a nebudete moci pracovat.
Jsou moje bankovní údaje v bezpečí?
Ano, vaše bankovní údaje jsou bezpečně uloženy na naší platformě a používají se pouze ke zpracování plateb. Z vašeho účtu nebude nikdy odepsána žádná finanční částka.
Bude moje mzda zdaněna?
Pokud podepíšete smlouvu DPP (Dohoda o provedení práce) se společností Ipsos a nebudete moci podepsat „Růžový formulář“ (prohlášení daňového poplatníka), bude vaše mzda podléhat 15% dani.
Co je růžový formulář a mohu jej podepsat?
Prohlášení daňového poplatníka nebo tzv. Růžový formulář je dokument, který mohou kontroloři podepsat společně s DPP. S ohledem na limity stanovené pro tuto smlouvu umožňuje společnosti Ipsos posílat mzdu bez daně. Růžový formulář můžete podepsat pouze u jednoho zaměstnavatele, takže pokud již někde pracujete na plný úvazek, s největší pravděpodobností máte růžový formulář podepsaný právě tam.
Ochrana dat
Jsou informace poskytnuté v mém profilu zabezpečené?
Váš profil Mystery Shoppera je velmi detailní, a obsahuje otázky ze všech oblastí, jako jsou demografie, bankovnictví, telekomunikace nebo zájmy. Veškeré informace zadané ve Vašem profilu Mystery Shoppera jsou zabezpečené, nikdy nebudou poskytnuty třetím stranám, a zůstanou důvěrné. Nabídky viditelné v záložce Nové nabídky závisí na Vašem profilu Mystery Shoppera, takže určitě neváhejte a vyplňte jej! Pro více informací ohledně Vašich osobních údajů, prosím, nahlédněte do našeho dokumentu Zásady ochrany osobních údajů.
Jak mohu ukončit spolupráci?
Pokud s námi chcete ukončit spolupráci, musíte se přihlásit do iShopFor Ipsos portálu a podat žádost o vymazání Vašeho účtu v sekci MÉ OSOBNÍ ÚDAJE: Nastavení –> Editovat profil –> Mé osobní údaje –> Žádost o vymazání z Ipsos Czech Republic.
Kam mohu odeslat dotaz ohledně zpracování mých osobních údajů?
Pokud nás chcete kontaktovat s dotazem ohledně zpracovávání Vašich osobních údajů, musíte se přihlásit do iShopFor Ipsos portálu a odeslat žádost o ochraně osobních údajů v sekci MÉ OSOBNÍ ÚDAJE: Nastavení –> Editovat profil –> Mé osobní údaje –> Předložit žádost o ochraně osobních údajů.
Mystery Úkoly
Jaké druhy úkolů jsou dostupné?
Máme různé druhy úkolů: návštěvy, volání, e-maily, chaty a ve vzácných případech i audity. Úkoly, které nabízíme, odpovídají situacím, se kterými se mohou zákazníci setkat ve svém každodenním životě. Můžete plnit úkoly v různých sektorech, jako jsou například banky, pojišťovny, hotely, prodejny automobilů, maloobchodní prodejny, restaurace atd. Navrhované úkoly závisí na požadavcích projektu i na profilu každého Ipsos Mystery Shoppera.
Kolik úkolů mohu provést? (Existuje nějaké měsíční minimum?)
Neexistuje minimální ani maximální množství úkolů, které můžete provést v určitém časovém úseku. U některých projektů však může být počet úkolů, které může Ipsos Mystery Shopper provést, omezený na základě specifikací projektu. Úkoly si můžete zvolit podle Vašich preferencí a časové flexibility.
Jak dlouho úkol trvá?
Doba potřebná pro každý úkol závisí na typu prováděného úkolu. Každý úkol je obecně rozdělen do tří částí: příprava na úkol (prostudování scénáře a dotazníku), provedení Mystery Shoppingu (návštěva, volání, e-mail, chat ...) a vyplnění dotazníku. Neváhejte se zeptat Mystery Týmu, aby Vám poskytl přibližný čas, který by mohl být zapotřebí k úspěšnému dokončení konkrétního úkolu.
Nemůžu provést úkol, co mám dělat?
Každá úloha musí být provedena během určitého časového úseku tak, jak je specifikováno našimi klienty, a je proto nesmírně důležité, aby byly úkoly splněny v určitém čase. Pokud nedokončíte přijatý úkol, může to způsobit problémy pro lhůty našich klientů. Proto je nesmírně důležité, abyste okamžitě kontaktovali Mystery Tým. Pokud nemůžete vykonat úkol v den, který jste si vybrali, ale přesto byste ho chtěli provést v jiný den, obraťte se prosím na Mystery Tým před odmítnutím úkolu. Ve většině případech je možné datum úkolu změnit.
Proč jsem dostal zprávu, že můj profil nesplňuje kritéria pro podání žádosti?
Pokud obdržíte tuto zprávu, pravděpodobně jste již provedli maximální množství úkolů pro tento projekt, nebo jste dříve vykonali úlohu na daném místě. Další informace získáte od Mystery Týmu.
Musím udělat nákup?
Každý úkol je jiný - některé vyžadují nákup, který je třeba provést během Mystery Shoppingu, některé vyžadují vrácení produktu, a některé nemají žádné nákupní požadavky. Pokud je vyžadován nákup, vždy si uchovejte účtenku. Po provedení úkolu si můžete produkt ponechat, a nebo Vám bude útrata proplacena.